نحوه محاسبات دیجی کالا و تسویه با فروشنده:
دیجی کالا به صورت روزانه کالاهای ثبت سفارش شده را از فروشندگان دریافت کرده و در پایان دوره (در حال حاظر 15 روزه) در صورتحساب لحاظ می کند اما تسویه حساب را در پایان دوره بعد انجام می دهد یعنی همواره شما به میزان یک دوره از دیجی کالا طلبکار می مانید.
جزئیات کالاهای فروخته شده در صورت حساب شما به همراه مبالغ کسر شده بابت خدمات و هزینه های دیجی کالا در یک فایل اکسل قابل دانلود است و شما میتوانید آنها را دریافت و مشاهده کنید.
همچنین به هنگام ارسال محموله شما یک لیست از محموله های ارسالی در پنل خواهید داشت که می توانید در پایان هر دوره آن را با صورت حساب مقایسه کنید.
نکته قابل توجه در مقایسه صورتحساب ولیست محموله ها این است که برخی از کالاهای ارسال شده در یک دوره لزوما در صورتحساب همان دوره قابل رویت نیست. این کالاها معمولا یا مربوط به روزهای پایانی دوره بوده و یا کالاهای مرجوعی هستند که در انبار دیجی کالا تا فروش بعدی نگهداری می شوند. همین موضوع باعث مبهم شدن صورتحساب دیجی کالا است.
نکته دیگر اینکه دیجی کالا در صورتحساب خود از یک کد سفارش یونیک برای هر سفارش استفاده نمی کند. دلیل آن هم تعداد بالای سفارشات است که در این صورت تعداد ارقام طویلی باید استفاده شود. اما این موضوع باعث می شود که فروشنده هیچگاه نتواند مشخص کند که چه کالایی با او تسویه شده است و چه کالاهایی هنوز در صورت حساب لحاظ نشده اند.
تنها راه حل برای مشخص شدن کالاهای مفقودی و تسویه نشده جمع آوری تمامی صورتحسابها به مدت یک سال مالی و محاسبه آن بعد از یک ماه توقف فروش است.


به نظر من دیجی کالا عمدا صورتحساب رو شفاف نمیکنه تا سلرها نتونند پیگیر کالاهای گمشده باشند.
آقا برید توی باسلام جنس بفروشید خیلی بهتره الان اسنپ هم داره خوب کار میکنه